Rodzina 800+
Złóż wniosek na kolejny okres świadczeniowy
Od 1 lutego 2024 r. ruszył nabór wniosków o świadczenie wychowawcze na kolejny okres świadczeniowy, tj. od 1 czerwca 2024 r. do 31 maja 2025 r.
Wnioski o 800+ można składać wyłącznie drogą elektroniczną, za pośrednictwem jednego z trzech kanałów wnioskowania:
- portalu PUE ZUS
- portalu Ministerstwa Rodziny Emp@tia
- bankowości internetowej
Złóż wniosek już dziś w bankowości internetowej! => KLIKNIJ – przejdź do bankowości internetowej
Opis Programu i wniosku Rodzina 800+ znajdziesz na stronie gov.pl lub www.zus.pl
Informacje dodatkowe
Jeśli złożysz prawidłowo wypełniony wniosek z wymaganymi dokumentami na okres od 1 czerwca 2024 r. do 31 maja 2025 r.:
- od 1 lutego do 30 kwietnia 2024 r. – ZUS rozpatrzy wniosek i wypłaci świadczenie do 30 czerwca 2024 r.,
- od 1 do 31 maja 2024 r. – ZUS rozpatrzy wniosek i wypłaci świadczenie z wyrównaniem za czerwiec, do 31 lipca 2024 r.,
- od 1 do 30 czerwca 2024 r. – ZUS rozpatrzy wniosek i wypłaci świadczenie z wyrównaniem za czerwiec, do 31 sierpnia 2024 r.,
- od 1 do 31 lipca 20224r. – ZUS rozpatrzy wniosek i wypłaci świadczenie z wyrównaniem jedynie od lipca, do 30 września 2024 r.,
- od 1 do 31 sierpnia 2024 r. – ZUS rozpatrzy wniosek i wypłaci świadczenie z wyrównaniem jedynie od sierpnia, do 31 października 2024 r.
Aby uzyskać prawo do świadczenia wychowawczego na nowy okres rozpoczynający się 1 czerwca 2024 r., wnioski możesz składać do ZUS już od 1 lutego 2024 r. wyłącznie przez internet za pośrednictwem jednego z trzech kanałów wnioskowania:
- portalu PUE ZUS
- portalu Ministerstwa Rodziny Emp@tia
- bankowości internetowej.
- więcej informacji o programie znajdziesz na stronie ZUS,
- pod numerem specjalnej infolinii 22 290 55 00 (czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 15.00),
- w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,
- we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS.
Ustawa z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2407 ze zm.)
- Bank: Wypełniasz wniosek Rodzina 800+ online w systemie bankowości elektronicznej Banku,
- ZUS: na wskazany we wniosku adres e mail otrzymujesz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) swojego wniosku.
- Po rozpatrzeniu wniosku i przyznaniu świadczenia wychowawczego, otrzymujesz co miesiąc wypłatę świadczenia wychowawczego w ramach Programu Rodzina 800+.
Zanim zaczniesz wypełniać wniosek przygotuj dane osobowe swoje i dzieci, dla których składasz wniosek o świadczenie, w tym dzieci (m.in. imię, nazwisko, PESEL). Te dane, którymi dysponuje Bank, zostaną zaczytane z systemu Banku automatycznie.
- Zaloguj się do systemu bankowości elektronicznej.
- Wejdź do zakładki, w której znajduje się wniosek dot. programu 800+.
- Wypełnij dane we wniosku podążając za instrukcjami na ekranie. Jeżeli jakiekolwiek dane podane w Banku uległy zmianie, uaktualnij je podczas wypełniania wniosku.
- Załącz załączniki do wniosku, o ile będą one wymagane.
- Zatwierdź i zakończ wniosek.
- Pobierz i zapisz w bezpiecznej lokalizacji potwierdzenie złożenia wniosku oraz kopię wypełnionego wniosku 800+. To jedyny moment, kiedy będzie możliwe pobranie kopii wniosku złożonego za pośrednictwem Banku.
- Po przekazaniu przez Bank wniosku do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, na adres e-mail podany we wniosku otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).Wiadomość zostanie wysłana z adresu noreply@zus.pl.
Od momentu, kiedy otrzymasz UPO/UPP na adres e-mail, który wskazałeś we wniosku 800+, wszelkie pytania i obsługę wniosku przejmuje ZUS.